Ελληνικό Κέντρο Ερευνών Ήχου, Μουσικής και Λόγου

Ε.Κ.Ε.I.Μ.

Ελληνικό Κέντρο Ερευνών Ήχου Μουσικής και Λόγου

Σήμερα, που – ίσως πιο πολύ από ποτέ – γίνεται αντιληπτή η αλληλεξάρτηση της ανθρώπινης φύσης με το εξωτερικό περιβάλλον, η άρρηκτη σύνδεση του λόγου και της δράσης με τη μορφή αιτίου – αιτιατού, η συνειδητή εσωτερίκευση των εξωτερικών ερεθισμάτων ως εγγενών στοιχείων όλων των ζωντανών οργανισμών, ο άνθρωπος καθίσταται πλέον, όχι μόνο δέκτης αλλά και συμμέτοχος.

Ως εκ τούτου, το διαχρονικό ενδιαφέρον για την πολυδιάστατη και ευεργετική επίδραση του ήχου μέσω των διαφόρων μορφών εκδήλωσης και έκφρασης, αυξάνεται, προσελκύοντας ερευνητές από διαφορετικούς τομείς και οδηγώντας, πολλές φορές, στη σύγκλιση των τεχνών και των επιστημών.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να γεννώνται και να υποστηρίζονται δίαυλοι επικοινωνίας ανάμεσα στους κοινωνούς σχετικών εγχειρημάτων, προκειμένου να συντίθενται οι διάφορες απόψεις και – κυρίως – προσπάθειες με κοινό στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των συνανθρώπων μας.

Τον απώτερο αυτό στόχο φιλοδοξεί να υπηρετήσει το Ελληνικό Κέντρο Ερευνών Ήχου, Μουσικής και Λόγου.

 

Το Ε.Κ.Ε.I.Μ. ιδρύθηκε το 2013 ως αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, προκειμένου να συμβάλει στην έρευνα και τη βελτίωση των μέσων αυτών:

Βασικοί σκοποί του Κέντρου, είναι:

  • Η διερεύνηση των χρησιμοτήτων και ωφελειών του ήχου της Αρχαιοελληνικής καθώς και της Ευρωπαϊκής Μουσικής
  • Η λειτουργία θεματικής βιβλιοθήκης και τράπεζας πληροφοριών και η διάδοση βιβλίων και ενημερωτικών φυλλαδίων αφιερωμένων στις δράσεις του κέντρου
  • Η διοργάνωση εκδηλώσεων, εκθέσεων, ημερίδων, επιμορφωτικών σεμιναρίων, συνεδρίων, εκδηλώσεων, μελετών, ερευνών, συμποσίων και η διοργάνωση καλλιτεχνικών εκθέσεων και δράσεων που αποσκοπούν στην προσπάθεια ανόδου του πνευματικού, πολιτιστικού και κοινωνικού επιπέδου των πολιτών
  • Η προώθηση και προβολή δραστηριοτήτων αναγόμενων στον κύκλο διδασκαλιών ωδείου
  • Η λειτουργία ωδείου για τις ανάγκες της εταιρείας
  • Η δημιουργία εκδοτικού οίκου

EKEIM

Η εκπλήρωση των ανωτέρω σκοπών θα γίνεται μέσω της προώθησης επιστημονικού διαλόγου, της ανάπτυξης ανθρώπινου και κοινωνικού δυναμικού, της δημοσιότητας και ευαισθητοποίησης του κοινού γύρω από τα ανωτέρω θέματα, της δημιουργίας και διανομής θεματικού ενημερωτικού υλικού, ανακοινώσεων και δημοσιεύσεων στον τύπο και τα ΜΜΕ, της δικτύωσης, συντονισμού και συνεργασίας με αρμόδιους φορείς της Ελληνικής Πολιτείας, της ενθάρρυνσης για συνεργασία φορέων εσωτερικού και εξωτερικού στη δημιουργία μελετητικών – ερευνητικών ομάδων και ομάδων δράσης.

διοργάνωση εκδηλώσεων, εκθέσεων, ημερίδων, επιμορφωτικών σεμιναρίων, συνεδρίων, εκδηλώσεων, μελετών, ερευνών, συμποσίων και η διοργάνωση καλλιτεχνικών εκθέσεων και δράσεων που αποσκοπούν στην προσπάθεια ανόδου του πνευματικού, πολιτιστικού και κοινωνικού επιπέδου των πολιτών

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΟΕΔΡΟ

Η εκπαίδευση στην εποχή μας, σχεδιάζεται και εφαρμόζεται με βάση την υπόθεση του Δαρβίνου ότι ο ανταγωνισμός αποτελεί την κύρια προϋπόθεση για την εξέλιξη της ζωής.
Τα εκπαιδευτήρια ετοιμάζουν πολεμιστές. Έχει γεμίσει η Γή από πάνοπλους πολεμιστές, οι οποίοι με τον βαρύ οπλισμό πού τους εφοδίασε η εκπαίδευση την οποία πήραν από τους γονείς και τα μορφωτικά μας ιδρύματα, βγαίνουν στους δρόμους κραδαίνοντας απειλητικά ο ένας εναντίον του άλλου τις επιστήμες και τη πλάνη για την αληθινή ζωή, την αλήθεια της δημιουργίας και του δημιουργού.
Μαίνεται ένας πολύ σκληρός πόλεμος, ανελέητος εκεί έξω στην αρένα της ζωής.
Πρόκειται για τον ακήρυχτο πόλεμο πού έχει αρχίσει ο άνθρωπος ενάντια στον εαυτό του που τον διδάσκει και στους απογόνους του, φροντίζοντας με τον τρόπο αυτό επιμελώς για την διαιώνισή του.

Πρέπει να αρχίσουμε την αλλαγή του ανθρώπου από την εκπαίδευση των παιδιών μας.
Το ρήμα « χαράζω» (εξού και η λέξη χαρακτήρας) έχει τη πρόκληση μιας μόνιμης μεταβολής, μιας σοβαρής αλλοίωσης σε κάποια επιφάνεια, με σκοπό να διατηρηθεί η μεταβολή αυτή σε βάθος χρόνου και να είναι ξεκάθαρα ορατό το μήνυμα της σε όσους το βλέπουν.
Αυτός είναι ο χαρακτήρας μας. Είναι το χάραγμα πού αφήνει η εκπαίδευση αλλοιώνοντας τη φυσική επιφάνεια της εγκεφαλικής μας μάζας.

Μαθήματα Σαξόφωνο

Ο ποιητής Κων/νος Καβάφης στο ποίημά του « ΙΘΑΚΗ» περιγράφει λυρικά αυτό το χάραγμα πού κουβαλάμε στη ψυχή μας.
«Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,
τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις,
αν μέν’ η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή
συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.»

Απάντηση σε όλο αυτό είναι η σωστή εκπαίδευση στη τέχνη. Μέσω δασκάλων και εκπαιδευτικών συστημάτων πού μπορούν με σεβασμό στον άγραφο εγκέφαλο του παιδιού να χαράζουν αξίες. Θα πρέπει όλο το σύστημα να βασιστεί στη Πλατωνική Φιλοσοφία. Στη διδασκαλία περί ιδεών.
Η ιδέα είναι κάτι πού έχει αληθινή υπόσταση. Τα εμπειρικά αντικείμενα έρχονται και παρέρχονται. Εκείνο πού μένει σταθερό είναι οι ιδέες. Τις ιδέες τις αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος με τη νόηση, τα εμπειρικά πράγματα με τις αισθήσεις.

Το εκπαιδευτικό μας λοιπόν σύστημα του Ωδείου Alfa και του ΕΚΕΙΜ είναι βασισμένο σε αυτές τις αρχές.

Η εκπαίδευση πού θα κάνει τα παιδιά μας να αποκτήσουν κρητική σκέψη, πού θα τα φέρει σε επαφή με τη κουλτούρα και τα επιτεύγματα του ανθρώπου ώστε να μάθουν να τα εκτιμούν. Και τέλος την ηθική εξύψωση του ατόμου και την ανάπτυξη ηθικής συνείδησης και ήθους.

Εύχομαι σε όλους και σε όλα τα παιδιά πού θα βρεθούν κοντά μας ,καλό ταξίδι στον ωκεανό των γνώσεων και της τέχνης.

Λάτσινου Σοφία

 

Μαθήματα εξ αποστάσεως HND, B.A., M.A. , Ph.D

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο