Σεμινάριο Δραματοθεραπείας

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Σπουδές σε Δραματοθεραπεία

 

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΑΝΑΡΙΟΥ: 2 ΕΞΑΜΗΝΑ 3 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

  • ΣΤΟ  ΤΕΛΟΣ  ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ  ΔΙΔΕΤΑΙ  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ  ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ INNOVATE AWORDING                  
  • ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ E-LEARNING

Σπουδές δραματοθεραπείας σεμινάρια ΕΚΕΙΜ δραματοθεραπείας

Σε ποιούς απευθύνεται:

Το  σεμινάριο  μπορούν να παρακολουθήσουν ηθοποιοί, μουσικοί, εκπαιδευτικοί ,εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, Ιατροί, άνθρωποι της ψυχικής υγείας, χορευτές, χορογράφοι.

Στο τέλος κάθε εξαμήνου η τάξη ανεβάζει παράσταση με συγκεκριμένο περιεχόμενο από την οποία ορίζεται η βαθμολογία του εξαμήνου. 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Γεννήθηκε την Πρωτοχρονιά του 1972.
Κάτοχος του Κρατικού Διπλώματος της Δραματική Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε

Το 2003 ίδρυσα την Εταιρία Θεάτρου Χώρος μαζί με συμφοιτητές μου από την Δραματική Σχολή.
Golfw -2004, Λιωμένο βούτυρο -2008, Ερωφίλη -2009.

To 2012 ίδρυσα του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας «ΕνΧορώ»
– Καταλόγια, Λόγια της Πλώρης,
Ataladus Comedy Stories- Παραλογές

Βασικός εμπνευστής του music art group “Dead Poets” .2014

Μόνιμος συνεργάτης και καθηγητής Δραματοθεραπείας του Ελληνικού Κέντρου Έρευνας Ήχου και Λόγου

Δημιουργός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων:
«του γιοφυριού της Άρτας… ένα εκπαιδευτικό εργαλείο»
«Θεατροποίηση Κειμένων Διδακτέας Ύλης»
&
«Ο Όμηρος κι ο Αίσωπος επί σκηνής»

Εχω παρακολουθήσει σεμινάρια σε Γερμανία, Μ. Βρετανία, Πολωνία, Ρουμανία, Ιταλία και Γαλλία που αφορούν:
Μάσκα: κατασκευή και χρήση ,Σκηνική παρουσία, Μέθοδο Meisner, Κινησιολογία, Πολεμικές Τέχνες, Buto, Ακραίες Φωνητικές Συνθήκες, Δραματουργία, Δραματοθεραπεία, Ψυχολογία Σκηνής,
Παιδαγωγική της Τέχνης.

Έχω μελετήσει Μουσική Θεωρία,.
Διδάσκω Ορθοφωνία , Τραγούδι κιθάρα ,μαντολίνο, κρουστά.
Συνθέτω μουσική για το θέατρο
και μελοποιώ ελληνική και ξένη ποίηση.

 

ΕΛΠΙΔΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ

Η Ελπίδα Δημοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Φιλοσοφική σχολή Αθηνών στο Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας. Συγχρόνως και έπειτα την ολοκλήρωση  των σπουδών της παρακολούθησε πλήθος σεμιναρίων για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μαθησιακές δυσκολίες, σύνδρομο ΔΕΠ-Υ, διαταραχές αυτιστικού φάσματος κ.ά.). Τα τελευταία οκτώ χρόνια εργάζεται ως καθηγήτρια σε φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε επιστημονικά κέντρα παιδιού & οικογένειας και προσφέρει κατ’ οίκον διδασκαλία σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ταυτόχρονα, φοίτησε στην σχολή Αthens Synthesis Center (Π. Ασημάκης) και απέκτησε το δίπλωμα συνθετικής συμβουλευτικής ψυχολογίας από την COSCA  (Counselling & Psychotherapy in Scotland).Παράλληλα με το εκπαιδευτικό της έργο, προσφέρει ατομικές-ομαδικές συνεδρίες στο Γαλάτσι και διδάσκει σε σχολές Δραματοθεραπείας και Μουσικοθεραπείας ειδική αγωγή – Ψυχολογία. Τέλος, ασχολείται με τις εναλλακτικές θεραπείες, και αποτελεί εγγεγραμμένο μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ρέικι ως Master/Teacher Reiki.

 

Δραματοθεραπεία σπουδές σε ΕΚΕΙΜ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ:

Στην αρχαία Ελλάδα η σχέση μεταξύ δραματικής έκφρασης και θεραπευτικής διαδικασίας, ήταν αποδεκτή και αναγνωρίσιμη. Στον διπλανό χώρο από το θέατρο της Επιδαύρου υπήρχε ένα θεραπευτήριο και συχνά η λειτουργία του ήταν συμπληρωματική καθώς οι ασθενείς συμμετείχαν στον ίδια χώρο των τραγωδιών. Η θεραπευτική απελευθέρωση καταπιεσμένων παθών ήταν μέρος της θεατρικής διαδικασίας μέσω της οποίας οι θεατές και ασθενείς μπορούσαν να συμβιβαστούν με τις απώλειες και τις καταστροφές έτσι ώστε να μπορεί να επιβιώσει σε έναν συχνά εχθρικά κόσμο. Στο αρχαίο θέατρο λειτουργούσε η κατάσταση της –Κάθαρσης-ή η επέμβαση του από μηχανή θεού.”Κάθαρση παθών” κατά Αριστοτέλη. Απόδοση δικαιοσύνης και λύσεις σε προβλήματα καθημερινά τα οπoία είναι υπεύθυνα για όλες τις ψυχικές και σωματικές ασθένειες. Αργότερα ο Coulmiel διευθυντής του ασύλου chatenton εργάζεται με ασθενείς σε θεατρικές παραγωγές. Ο Reit, γερμανός συγγραφέας κάνει παραστάσεις σε ψυχιατρικά άσυλα το 1803. Στο τέλος του 19ου αιώνα η Ελληνική τραγωδία επηρεάζει τον Freud στη σύλληψη της ψυχαναλυτικής θεωρίας όπου η κάθαρση εξυπηρετεί την αυτογνωσία. Εκείνη την εποχή ο αναμορφωτής του θεάτρου Stanislavski σύγχρονοςτου Enreino αντιλαμβάνεται ότι μέσω της ερμηνείας των ρόλων που είναι φανταστικοί, ο υποκριτής δύναται να ξεπεράσει έναν αριθμό ψυχολογικών και σωματικών ασθενών όπως παρατηρεί ο Enreino στο βιβλίο του “ The theatre in life. Την ίδια εποχή ο Iljin αναπτύσσει μια αντίληψη του θεραπευτικού θεάτρου βασισμένη στον αυτοσχεδιασμό. Σιγά σιγά το θέατρο άρχισε να αλλάζει. Έτσι φθάνουμε στον Brecht Bertlt με το θέατρο της συνειδητοποίησης και την έννοια της αποστασιοποίησης. Μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο, το θέατρο πλησιάζει τη ψυχιατρική και τη ψυχοθεραπεία, έτσι εμφανίζεται η Δραματοθεραπεία.  Ο όρος δημιουργήθηκε από τον Peter Slade το 1959,πολύ γνωστό και πρωτοποριακό για την εποχή του το άρθρο του “Drama therapy as an Aid to becoming a person”.  Σημαντική μορφή δραματοθεραπεύτριας η βρετανίδα Emmy Sue Jennings με το βιβλίο της στη δεκαετία του 70΄ “ Remedial drama”.

Σεμινάριο

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ:

Η δραματοθεραπεία χρησιμοποιεί τις δύο πτυχές του δράματος και του θεάτρου ως θεραπευτική διαδικασία. Χρησιμοποιεί μεθόδους δράσης για να διευκολύνει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τη μάθηση, τη διορατικότητα και την ανάπτυξη του ανθρώπου. Αποτελείται από δύο στοιχεία. Η δραματική τέχνη, η οποία διενεργεί το δημιουργικό και το αυθόρμητο μέσα από το δράμα και το θεραπευτικό κομμάτι το οποίο εντοπίζει τις ψυχολογικές ανάγκες και εργάζεται μέσα σε ένα υγιές και θεραπευτικό περιβάλλον. Συνήθως το μάθημα γίνεται ή από ψυχολόγο-θεραπευτή με ειδίκευση στο δράμα ή από ηθοποιό με γνώσεις ψυχολογίας.Αυτό είναι το μεγάλο λάθος.Το σωστό είναι το κομμάτι του δράματος να γίνεται από δάσκαλο θεάτρου και του θεραπευτή από ειδικό ψυχολόγο.

Η δραματοθεραπεία ως θεραπευτική μέθοδος έχει τη βάση της στο ψυχόδραμα. Η διαφορά μεταξύ ψυχοδράματος και δραματοθεραπείας είναι ότι το μέν ψυχόδραμα χρησιμεύει στο άτομο ως μία ευκαιρία για βαθύτερη ενδοσκόπηση.Ενω η δραματοθεραπεία χρησιμοποιεί το λόγο και την υποκριτική για να εξωτερικεύσει τις καταστάσεις του ατόμου που του προκαλούν προβλήματα.

ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ:

Το μάθημα της δραματοθεραπείας έχει τους εξής κύκλους σπουδών:

Α) Τι είναι δραματοθεραπεία; Εισαγωγικές έννοιες.

  • Ορισμός και καταβολές.
  • Θεραπευτικοί παράγοντες και εσωτερικές διεργασίες.
  • Μοντέλα δραματοθεραπείας
  • Διαφορές Δραματοθεραπείας και Ψυχοδράματος.
  • Δομή συνεδρίας.
  • Τύποι συνεδριών.
  • Οργάνωση χώρου δραματοθεραπευτικού.
  • Καταγραφή συνεδρίας.

 

Β) Ομαδική δραματοθεραπεία.

  • Δημιουργία ομάδας.
  • Υποκριτική-λόγος-κίνηση.

 

Γ) Τελετουργίες και δραματοθεραπεία.

  • Τι είναι τελετουργία.
  • Η χρήση της τελετουργίας ως θεραπευτικό εργαλείο.

 

Δ) Δουλεύοντας δραματοθεραπευτικά με :

  • Τα συναισθήματα(φόβο,θυμό,άγχος)
  • Την απώλεια
  • Τη σύγκρουση

Σεμινάρια Δραματοθεραπείας

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο