ΣΧΟΛΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ  ΣΠΟΥΔΕΣ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ:   H ΣΧΟΛΗ ΤΕΣΣΕΡΑ (4) ΕΞΑΜΗΝΑ ΤΡΕΙΣ (3) ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ  ΔΥΟ [2] ΕΞΑΜΗΝΑ    ΤΡΕΙΣ [3] ΩΡΕΣ  ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ  

 Δραματοθεραπεία ΕΚΕΙΜ

ΣΤΟ  ΤΕΛΟΣ  ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ  ΔΙΔΕΤΑΙ  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ  ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ INNOVATE AWORDING                  

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ E-LEARNING

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

Τη σχολή   ‘η  το  σεμινάριο   μπορούν να παρακολουθήσουν ηθοποιοί, μουσικοί, εκπαιδευτικοί ,εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, Ιατροί, άνθρωποι της ψυχικής υγείας, χορευτές, χορογράφοι.

ΓΙΑ ΤΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ:

Κατά τη διάρκεια του 4ου εξαμήνου γίνεται πρακτική στο χώρο του ΕΚΕΙΜ σε ομάδες ΑμεΑ και σε ομάδες θεάτρου.Στο τέλος κάθε εξαμήνου η τάξη ανεβάζει παράσταση με συγκεκριμένο περιεχόμενο από την οποία ορίζεται η βαθμολογία του εξαμήνου.      Η  πιστοποίηση στη σχολή   δίδεται  από  ΑΓΓΛΙΚΟ  ΦΟΡΕΑ 

INNOVATE  AWARNING – ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ    

 Δραματοθεραπεία σπουδές σε ΕΚΕΙΜ

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ:

ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Γεννήθηκε την Πρωτοχρονιά του 1972.
Κάτοχος του Κρατικού Διπλώματος της Δραματική Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε

Το 2003 ίδρυσα την Εταιρία Θεάτρου Χώρος μαζί με συμφοιτητές μου από την Δραματική Σχολή.
Golfw -2004, Λιωμένο βούτυρο -2008, Ερωφίλη -2009.

To 2012 ίδρυσα του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας «ΕνΧορώ»
– Καταλόγια, Λόγια της Πλώρης,
Ataladus Comedy Stories- Παραλογές

Βασικός εμπνευστής του music art group “Dead Poets” .2014

Μόνιμος συνεργάτης και καθηγητής Δραματοθεραπείας του Ελληνικού Κέντρου Έρευνας Ήχου και Λόγου

Δημιουργός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων:
«του γιοφυριού της Άρτας… ένα εκπαιδευτικό εργαλείο»
«Θεατροποίηση Κειμένων Διδακτέας Ύλης»
&
«Ο Όμηρος κι ο Αίσωπος επί σκηνής»

Εχω παρακολουθήσει σεμινάρια σε Γερμανία, Μ. Βρετανία, Πολωνία, Ρουμανία, Ιταλία και Γαλλία που αφορούν:
Μάσκα: κατασκευή και χρήση ,Σκηνική παρουσία, Μέθοδο Meisner, Κινησιολογία, Πολεμικές Τέχνες, Buto, Ακραίες Φωνητικές Συνθήκες, Δραματουργία, Δραματοθεραπεία, Ψυχολογία Σκηνής,
Παιδαγωγική της Τέχνης.

Έχω μελετήσει Μουσική Θεωρία,.
Διδάσκω Ορθοφωνία , Τραγούδι κιθάρα ,μαντολίνο, κρουστά.
Συνθέτω μουσική για το θέατρο
και μελοποιώ ελληνική και ξένη ποίηση.

Σκηνοθεσίες:

«Καταλόγια» παραγωγή Θ Οικονομίδης.

Συμμετοχή σε δύο διεθνή Φεστιβάλ ,Ρουμανία και  Κύπρο,

Χώρος Τέχνης Βρυσάκι το 2010, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννη 2011,

Sani Festival Χαλκιδική  το 2010, Φεστιβάλ Φιλίππων Θάσου το 2011,

παράσταση στην ελληνική κοινότητα στις Βρυξέλες- Βέλγιο το 2013.

 

«Τα λόγια της Πλώρης», παραγωγή Θεατρικό Αναλόγιο.

Βαφοπούλειο Ίδρυμα στην Θες/νίκη, Παλιά Βιβλιοθήκη  στην Καβάλα ,

Αθήνα- Βρυσάκι , Ξάνθη- Φ.Ε.Ξ. , Κομοτηνή, το χειμώνα 2014.

 

«Ataladus Comedy Stories» παραγωγή «ΕνΧορώ».

Περιοδεία στη  Β. Ελλάδα. το καλοκαίρι 2013.

 

«Kuro Siwo – Ν. Καββαδίαs» με τους Dead Poets. Παραστάσεις στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη  το χειμώνα του 2014,

Ξάνθη στις Γιορτές της Παλιάς Πόλης 2014.

 

«  William Shakespeare… Sonnets»  . Dead Poets

Νομισματικό Μουσείο, After Dark, Anovolios –Pelio…  

 

«Αντιγόνη»

Μεταφορά της τραγωδίας του Σοφοκλή για το εφηβικό Θέατρο.

Δημοτικό Θέατρο Πεύκης με την Β’ τάξη του 2ου Λυκείου Πεύκης.

 

«Παραλογές» ,παραγωγή «ΕνΧορώ»

2017 , η νέα εκδοχή των Καταλογιών.

 

ΕΛΠΙΔΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ

Η Ελπίδα Δημοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Φιλοσοφική σχολή Αθηνών στο Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας. Συγχρόνως και έπειτα την ολοκλήρωση  των σπουδών της παρακολούθησε πλήθος σεμιναρίων για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μαθησιακές δυσκολίες, σύνδρομο ΔΕΠ-Υ, διαταραχές αυτιστικού φάσματος κ.ά.). Τα τελευταία οκτώ χρόνια εργάζεται ως καθηγήτρια σε φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε επιστημονικά κέντρα παιδιού & οικογένειας και προσφέρει κατ’ οίκον διδασκαλία σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ταυτόχρονα, φοίτησε στην σχολή Αthens Synthesis Center (Π. Ασημάκης) και απέκτησε το δίπλωμα συνθετικής συμβουλευτικής ψυχολογίας από την COSCA  (Counselling & Psychotherapy in Scotland).Παράλληλα με το εκπαιδευτικό της έργο, προσφέρει ατομικές-ομαδικές συνεδρίες στο Γαλάτσι και διδάσκει σε σχολές Δραματοθεραπείας και Μουσικοθεραπείας ειδική αγωγή – Ψυχολογία. Τέλος, ασχολείται με τις εναλλακτικές θεραπείες, και αποτελεί εγγεγραμμένο μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ρέικι ως Master/Teacher Reiki.

 

Δραματοθεραπεία ΕΚΕΙΜ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ:

Στην αρχαία Ελλάδα η σχέση μεταξύ δραματικής έκφρασης και θεραπευτικής διαδικασίας, ήταν αποδεκτή και αναγνωρίσιμη. Στον διπλανό χώρο από το θέατρο της Επιδαύρου υπήρχε ένα θεραπευτήριο και συχνά η λειτουργία του ήταν συμπληρωματική καθώς οι ασθενείς συμμετείχαν στον ίδια χώρο των τραγωδιών. Η θεραπευτική απελευθέρωση καταπιεσμένων παθών ήταν μέρος της θεατρικής διαδικασίας μέσω της οποίας οι θεατές και ασθενείς μπορούσαν να συμβιβαστούν με τις απώλειες και τις καταστροφές έτσι ώστε να μπορεί να επιβιώσει σε έναν συχνά εχθρικά κόσμο. Στο αρχαίο θέατρο λειτουργούσε η κατάσταση της –Κάθαρσης-ή η επέμβαση του από μηχανή θεού.”Κάθαρση παθών” κατά Αριστοτέλη. Απόδοση δικαιοσύνης και λύσεις σε προβλήματα καθημερινά τα οπoία είναι υπεύθυνα για όλες τις ψυχικές και σωματικές ασθένειες. Αργότερα ο Coulmiel διευθυντής του ασύλου chatenton εργάζεται με ασθενείς σε θεατρικές παραγωγές. Ο Reit, γερμανός συγγραφέας κάνει παραστάσεις σε ψυχιατρικά άσυλα το 1803. Στο τέλος του 19ου αιώνα η Ελληνική τραγωδία επηρεάζει τον Freud στη σύλληψη της ψυχαναλυτικής θεωρίας όπου η κάθαρση εξυπηρετεί την αυτογνωσία. Εκείνη την εποχή ο αναμορφωτής του θεάτρου Stanislavski σύγχρονοςτου Enreino αντιλαμβάνεται ότι μέσω της ερμηνείας των ρόλων που είναι φανταστικοί, ο υποκριτής δύναται να ξεπεράσει έναν αριθμό ψυχολογικών και σωματικών ασθενών όπως παρατηρεί ο Enreino στο βιβλίο του “ The theatre in life. Την ίδια εποχή ο Iljin αναπτύσσει μια αντίληψη του θεραπευτικού θεάτρου βασισμένη στον αυτοσχεδιασμό. Σιγά σιγά το θέατρο άρχισε να αλλάζει. Έτσι φθάνουμε στον Brecht Bertlt με το θέατρο της συνειδητοποίησης και την έννοια της αποστασιοποίησης. Μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο, το θέατρο πλησιάζει τη ψυχιατρική και τη ψυχοθεραπεία, έτσι εμφανίζεται η Δραματοθεραπεία.  Ο όρος δημιουργήθηκε από τον Peter Slade το 1959,πολύ γνωστό και πρωτοποριακό για την εποχή του το άρθρο του “Drama therapy as an Aid to becoming a person”.  Σημαντική μορφή δραματοθεραπεύτριας η βρετανίδα Emmy Sue Jennings με το βιβλίο της στη δεκαετία του 70΄ “ Remedial drama”.

Σπουδές δραματοθεραπείας σεμινάρια ΕΚΕΙΜ δραματοθεραπείας

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ:

Η δραματοθεραπεία χρησιμοποιεί τις δύο πτυχές του δράματος και του θεάτρου ως θεραπευτική διαδικασία. Χρησιμοποιεί μεθόδους δράσης για να διευκολύνει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τη μάθηση, τη διορατικότητα και την ανάπτυξη του ανθρώπου. Αποτελείται από δύο στοιχεία. Η δραματική τέχνη, η οποία διενεργεί το δημιουργικό και το αυθόρμητο μέσα από το δράμα και το θεραπευτικό κομμάτι το οποίο εντοπίζει τις ψυχολογικές ανάγκες και εργάζεται μέσα σε ένα υγιές και θεραπευτικό περιβάλλον. Συνήθως το μάθημα γίνεται ή από ψυχολόγο-θεραπευτή με ειδίκευση στο δράμα ή από ηθοποιό με γνώσεις ψυχολογίας.Αυτό είναι το μεγάλο λάθος.Το σωστό είναι το κομμάτι του δράματος να γίνεται από δάσκαλο θεάτρου και του θεραπευτή από ειδικό ψυχολόγο.

Η δραματοθεραπεία ως θεραπευτική μέθοδος έχει τη βάση της στο ψυχόδραμα. Η διαφορά μεταξύ ψυχοδράματος και δραματοθεραπείας είναι ότι το μέν ψυχόδραμα χρησιμεύει στο άτομο ως μία ευκαιρία για βαθύτερη ενδοσκόπηση.Ενω η δραματοθεραπεία χρησιμοποιεί το λόγο και την υποκριτική για να εξωτερικεύσει τις καταστάσεις του ατόμου που του προκαλούν προβλήματα.

ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ:

Το μάθημα της δραματοθεραπείας έχει τους εξής κύκλους σπουδών:

Drama Therapy Clinical Applications                                    

                                     …… μια θεραπευτική τελετουργία….

Δυό λόγια…

Η θεραπευτική ιδιότητα των τεχνών πάνω στην ψυχή, το πνεύμα και κατά προέκταση το σώμα του ανθρώπου, είναι αποδεδειγμένη και εφαρμόζεται από την αρχαιότητα.

  Στην καλύτερη και πιο διαυγή μορφή της, την συναντάμε στην κλασσική αρχαιότητα όπου μέσω της θεατρικής πράξης δημιουργείται ‘’η κάθαρσις’’.

  Η αρχαιοελληνική τραγωδία σαν δράση αποτελεί το αποκορύφωμα της ψυχοθεραπευτικής ιδιότητας της πράξης του Θεάτρου. Κάθαρση για τον θεατή του έργου αλλά σίγουρα και για τον ερμηνευτή, μέσω της προετοιμασίας για το ανέβασμα της παράστασης, αλλά και μέσω αυτής.

 Αυτό ακριβώς είναι το σημείο όπου ορίζεται η σύγχρονη μέθοδος της Δραματοθεραπείας: Μια ομάδα ανθρώπων , μέσα από συλλογική εργασία δοκιμάζει τις αντοχές και τις ικανότητές της, προετοιμάζοντας την αναπαράσταση ενός έργου ( θεατρικό, παραμύθι, ποίημα, διήγημα, αυτοσχέδια ιστορία, προσωπική εμπειρία) με αποτέλεσμα την αποβολή των αρνητικών ενεργειών του σώματος και του πνεύματος μέσω της καλλιέργειας και της δημιουργικής δράσης.

 

Λόγοι και στόχοι της δράσης…

  Τα άτομα που συμμετέχουν σ’ αυτή τη δράση, μπαίνουν στην διαδικασία …

…..να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους , μέσω της αποστασιοποίησης που προσφέρει η θεατρική πράξη…..

 ….να ανακαλύψουν ιδιότητες και ικανότητες που δεν ήξεραν ότι έχουν γιατί ποτέ δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμαστούν πάνω σ’ αυτές…..

… να  αναπτύξουν  το αίσθημα της συντροφικότητας, της συνεργασίας, της ευγενικής άμιλλας και της αλληλεγγύης μέσα από την ομαδική εργασία

… να καθαρθούν ψυχικά και πνευματικά, όχι όμως σαν απλοί θεατές μιας τελετουργίας αλλά σαν οι δημιουργοί της…

… να μεταδώσουν και να μεταγγίσουν όλα τα παραπάνω σε συνανθρώπους τους , είτε μέσω του επαγγέλματός τους , είτε μέσα από τις προσωπικές τους σχέσεις…

… και τέλος να έρθουν  σε αληθινή επαφή με την Τέχνη της Επικοινωνίας, της Φαντασίας και της Μεταμόρφωσης… το Θέατρο.

 

Γνωριμία με το δάσκαλο και την μέθοδο…

 

Εισηγητής και δημιουργός του σεμιναρίου είναι ο

Θοδωρής Οικονομίδης   σκηνοθέτης ,δάσκαλος θεάτρου,

κάτοχος Κρατικού Διπλώματος Δραματικής Σχολής Κ.Θ.Β.Ε.

 με Βραβεία σε Διεθνή Φεστιβάλ

Toronto Modern Theater Festival Καναδά 2007

40ο Τeatterikesa International Theatre Festival στο Τampere -Φιλανδία 2008.

 Καθηγητής Δραματοθεραπείας στο Ελληνικό Κέντρο Έρευνας Ήχου και Λόγου.

και πολυετή πείρα (45 έργα) στους θιάσους του Κ.Θ.Β.Ε. και του Εθνικού Θεάτρου.

 

Η μέθοδος… δυό λόγια από τον δάσκαλο…

 

  Σαν σκηνοθέτης , ηθοποιός αλλά και παραγωγός , μετά από είκοσι χρόνια ενεργής παρουσίας  στο χώρο του Θεάτρου και της διδασκαλίας του, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχω δημιουργήσει μια δική μου μέθοδο θεραπευτικής  χρήσης της τέχνης της αναπαράστασης, γνωρίζοντας  και αξιοποιώντας βέβαια τις απόψεις,

των αρχαίων ελλήνων τραγικών και του Αριστοτέλη για την κάθαρση,

 του Χορτάτση και του Κορνάρου για το τραγικό φορτίο,

 της Comedia del Arte για την εξωτερίκευση των συναισθημάτων,

του Stanislavski για το χτίσιμο των ρόλων ,

 του Antonen Artoe για ένα θέατρο  της ωμότητας,

του Living Theater και του La Mama περί της Θεατρικής Κοινότητας,

 αλλά και του Grotofski  για ένα φτωχό θέατρο.

Όλες αυτές οι μορφές θεατρικής  προσέγγισης προετοίμασαν  το έδαφος για να μπορούμε σήμερα εμείς να δημιουργούμε σύγχρονες μεθόδους  Δραματοθεραπείας.

  Αυτά όλα βέβαια έγιναν παράλληλα  με την αλλαγή των αντιλήψεων στον χώρο της ψυχιατρικής και τις ανάγκες απο-ασυλοποίησης και άρσης του αποκλεισμού,  που για αιώνες ταλάνιζαν την Ευρώπη γυρνώντας την συνεχώς στο μεσαίωνα.
Ιδιαίτερα ο Μπέρτολντ Μπρεχτ με την Κριτική Απόσταση προσέφερε στη δραματοθεραπευτική τεχνική μια βασική παράμετρο , την «αισθητική απόσταση»,

λύνοντας  έτσι τα χέρια των σκηνοθετών, χαρίζοντάς τους την απελευθέρωση από τα βαριά και πολυέξοδα σκηνικά και δίνοντας στους επιστήμονες και τους ερευνητές των ψυχικών ασθενειών ένα ακόμη όπλο.

 

Τέλος, η συγκεκριμένη μέθοδος της Θεραπευτικής Τελετουργίας φέρνει στο φώς την «εσωτερική σκηνή» του καθένα  μέσα από την βίωση των ρόλων και το «παράδοξο» του θεάτρου κατά τον Ντιντερό, το οποίο χαρίζει την απόλυτη ελευθερία στην έκφραση μέσα από τη φαντασία και τον δημιουργικό διάλογο.

Συνδέει το ασυνείδητο, με την τεράστια σκηνή του θέατρο της καθημερινής μας ζωής, επιτυγχάνοντας όχι μόνο την κάθαρση και την προσωπική μας ανάπτυξη, αλλά και αποτελεσματικές, λυτρωτικές και εξελικτικές  αλλαγές στο εγώ μας.
Δημιουργούμε δηλαδή  ένα πολιτισμικό γεγονός,

αλλά ταυτόχρονα κι ένα θεραπευτικό εργαλείο

Αναλυτική περιγραφή της δράσης..

 Το concept  χωρίζεται σε  τέσσερις βασικές ενότητες :

«Όλος ο κόσμος μια σκηνή»

Μέσα από τα είδη θεάτρου της Παντομίμας,

 της Comedia del Atre

και του Αυτοσχεδιασμού,

 δημιουργούμε ιστορίες οι οποίες αναπαριστώνται θεατρικά και αποτελούν τον βασικό κορμό της δουλειάς μας.

   Η κατασκευή και η χρήση μάσκας και κούκλας είναι αναπόσπαστο μέρος της δράσης μας.

 

«Η ζωή μου ένα έργο»

Ο τρόπος χτισίματος ενός χαρακτήρα, ξεκινώντας από τον εαυτό μας.

 Παρατήρηση των βασικών μας χαρακτηριστικών.

Παρατήρηση των χαρακτηριστικών των συναδέλφων και προσπάθεια απόδοσής τους μέσα από αυτοσχεδιασμό.

Συγγραφή και θεατρική απόδοση της μέχρι τώρα ζωής, του κάθε μέλους της ομάδας.

 

«Μια βόλτα στην φαντασία»

Φτιάχνουμε από την αρχή έναν φανταστικό κόσμο, όπου τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνετε…. η καρέκλα είναι άμαξα…. ο κουβάς είναι διαστημόπλοιο… το σκουπίδι είναι λουλούδι… το πιάτο είναι καπέλο… το χαρτομάντιλο είναι πουλί… το μαξιλάρι είναι σύννεφο…

  Βασιζόμενοι στις αρχές του Κλόουν αναπτύσσουμε την φαντασία μας και ξεκλειδώνουμε κέντρα των οποίων ούτε καν υποψιαζόμασταν την ύπαρξη.

 

«Χαμένες πραγματικότητες»

Το κάθε μέλος ξεχωριστά (αργότερα και σε ομάδες), δοκιμάζει και γεύεται καταστάσεις και συνθήκες που δεν είχε την ευκαιρία να βιώσει μέχρι τώρα αλλά θα το ήθελε πάρα πολύ (πάντα μέσα στα πλαίσια των ηθικών κανόνων που διέπουν την κοινωνία που ζούμε!).

Ίσως από τα σημαντικότερα μέρη του concept που αφορά απενοχοποιήσεις, εξομολογήσεις, απωθημένα , ενοχές, ανεκπλήρωτες επιθυμίες κι ότι άλλο μπορεί να βαραίνει την ψυχή και το πνεύμα ενός ανθρώπου.

 

Αναλυτική Δομή μαθημάτων Ψυχολογίας, στα πλαίσια του τμήματος Δραματοθεραπείας

Διάρκεια 4 εξάμηνα

Θεματικές ενότητες:

Eισαγωγή στην ψυχολογία (σχολές ,βασικά χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι)

-Ψυχοδυναμική προσέγγιση

  • Σίγκμουντ Φρουντ,Τοπικό-Δομικό μοντέλο,Σύγκριση των Ψυχοσεξουαλικών σταδίων με τα Ψυχοκοινωνικά Στάδια του Εrikson
  • Άλφρεντ Αντλερ,Σχέδιο ζωής,πυρήνας προσωπικότητας,οικογενειακός αστερισμός

-Μηχανισμοί άμυνας

-Υγιή προσωπικά όρια

-Θεωρία της προσκόλλησης

Eξάρτηση

Aνθρωπιστικές προσεγγίσεις

  • Yπαρξισμός
  • Συναλλακτική ανάλυση(Εric Berne)
  • Συστημική προσέγγιση
  • Gestalt
  • Αβραάμ Μάσλοου,Ιεράρχηση αναγκών κατά Μάσλοου
  • Προσωποκεντρική προσέγγιση,Carl Rogers

-Θεωρίες προσωπικότητας,διαταραχές,ναρκισσισμός

-Συμπεριφορισμός-Γνωσιακή,Το γνωσιακό-συμπεριφοριστικό μοντέλο

  • Αξιολόγηση βασισμένη στη λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς (Α.Λ.Α.Σ):Ένα διεπιστημονικό μοντέλο για παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς
  • Θεωρίες κινήτρων, Κινητοποίηση

-Δεξιότητες επικοινωνίας

-Αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων

-Πένθος και απώλεια

-Διαστάσεις αυτοαντίληψης, αυτοεκτίμηση

-Αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων

-Κοινωνική επάρκεια-κοινωνικές δεξιότητες

-Διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων-τεχνικές,μέθοδοι

-Δυσκολίες προσαρμογής(ορισμός, ιδιαιτερότητες, διάκριση από την ομαλή συμπεριφορά)

-Αναπτυξιακή ψυχολογία-Ανάλυση επιμέρους σταδίων

-Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  • Μαθησιακές δυσκολίες(βασικά κριτήρια, χαρακτηριστικά)
  • Διάσπαση προσοχής, αδυναμία ελέγχου των παρορμήσεων(Σύνδρομο Δ.Ε.Π-Υ.)
  • Αναπτυξιακές διαταραχές:Αυτισμός
  • Σύνδρομο Down
  • Nοητική υστέρηση
  • Aισθητηρικά προβλήματα:όραση,ακοή
  • Κινητικές-σωματικές αναπηρίες

-Ψυχοπαθολογία

  • Κλινικές οντότητες-ταξινόμηση&άξονες κατά DSM
  • Nευρώσεις
  • Οριακή δομή
  • Ψύχωση-Σχιζοφρένεια-Παιδική σχιζοφρένεια-Θεραπευτικές προσεγγίσεις
  • Διαταραχές διάθεσης-Θεραπευτικές προσεγγίσεις

 

 

 

ΣΧΟΛΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο