ΣΧΟΛΗ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

 

ΣΧΟΛΗ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

  • ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ  ΚAI ΜΕ E–LEARNING

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Αρχαιοελληνική μουσική και οι θεραπευτικές της δυνατότητες.

Εις την Ελλάδα για πρώτη φορά, η μουσική ανυψώθει σε ελεύθερη τέχνη και εκτιμήθηκε από τους Έλληνες ως ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά αγαθά, διότι της είχε δοθεί σημαντική θέση στη μόρφωση του πνεύματος. Είχε την ίδια θέση που είχε και η Φιλοσοφία. Οι Έλληνες έβαζαν υπεράνω όλων, τη φωνητική μουσική, έψαλαν έπη (ΙΛΙΑΔΑ-ΟΔΥΣΣΕΙΑ), θρύλους για τους θεούς τους ή απήγγειλαν οι ραψωδοί με τη συνοδεία οργάνων. Οι ωδές του Πινδάρου, του Ανακρέοντος, της Σαπφούς, εψάλλοντο, η δε τραγωδία κατά την εποχή της μεγάλης της ακμής (Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευριπίδης) ήταν συνένωση ποιήσεως, μίμησης και μουσικής. Έτσι με τον ευφάνταστο στοχασμό τους έδωσαν θεϊκή προέλευση στη Μουσική. Θεός της Μουσικής ήταν ο ΜΟΥΣΗΓΕΤΗΣ θεός Απόλλωνας, θεός τουφωτός, της μαντικής, της μουσικής, της ποίησης. Ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης και άλλοι φιλόσοφοι εμβάθυναν στην ηχητική επιρροή της μουσικής και διαμόρφωσαν τη θεωρία του ήθους – η εθνική θεωρία της μουσικής- πού διαπραγματεύεται την επίδραση της μουσικής και του ήχου στη συναισθηματική και ψυχική σφαίρα του ανθρώπου. Σύμφωνα με την ηθική θεωρία της μουσικής, υπάρχει μία ανάλογη συναισθηματική αντίδραση.

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΧΟΛΗΣ:

Τέσσερα (4) εξάμηνα, Δύο (2) ώρες την εβδομάδα.

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ E–LEARNING

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ:

Μιχάλης Καραβασίλης (Απολλώνιος).                                                                                                                                            

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ:

Μιχάλης Καραβασίλης:

Είναι  Μουσικός Δημιουργός Ερευνητής και ιδρυτής, του  <<Ερευνητικού κέντρου αρχαίας Ελληνικής μουσικής & Οργάνων>>. (Απολλώνιος)

Γεννήθηκε στον Πύργο της Ηλείας το 1956 και από το 1962 είναι κάτοικος Αθηνών στα Πετράλωνα υπό την σκιά της Ακροπόλεως. Διδάχτηκε Μουσική στο Ελληνικό Ωδείο και σε δύο Φιλαρμονικές  του (Ταύρου και της Κηφισιάς). Από το 1974 εργάζεται ως επαγγελματίας μουσικός, στο τέλος του 1979 ταξίδεψε στης Η.Π.Α. Με στόχο τις  ανώτερες σπουδές της μουσικής επιστήμης, επέστρεψε το 1983 στην Ελλάδα με εμπλουτισμένες της μουσικές του γνώσεις και οργάνωσε την ίδια χρονιά το (Εργαστήρι έρευνας και μελετών), του (Ερευνητικού κέντρου αρχαίας Ελληνικής Μουσικής και Μουσικών Οργάνων) <<ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ>>. Το ερευνητικό έργο που ακολούθησε  είναι πολύ μεγάλο, γιατί η κληρονομιά μας είναι τεράστια. Επικέντρωσε της προσπάθειες του σε τρις πυλώνες, στην Αρχαία Ελληνική γραμματεία, Αρχαιολογικούς  χώρους (Μουσεία) και στην παραδοσιακή μας Μουσική. Στην συνέχεια  διαχώρισε το ερευνητικό υλικό σε τέσσερεις ενότητες θεμάτων.

(1) Απολλώνια, (2) Διονυσιακά, (3) Ορφικά, (4) Πυθαγόρεια, η προσπάθεια των ερευνών συνεχίζεται.

Δημιουργία:   

1) Κατασκευή Μουσικών Οργάνων, από το  ( 3.000 πχ.) Μέχρι το Βυζάντιο και από το Βυζάντιο μέχρι της μέρες μας.

2) Παραγωγή  ( 9 )  Μουσικών  έργων σε  ( C.D  ήχου ), Αρχαίας  Ελληνικής Θεραπευτικής  Μουσικής.

3) Διαλέξεις, ( Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής Φυσιολογίας)

4) Παραστάσεις: στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος όπως, Θήβα, Χερώνηα, Ορχομενό, Λειβαδιά, Δελφούς, Δωδώνη, Ήλιδα, Ολύμπια, Μύκονο και Τήνο  λόγο  της Δήλου  κ.τ.λ.

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

Σε μουσικούς και μη μουσικούς, ηθοποιούς εκπαιδευτικούς, γιατρούς, ανθρώπους της ψυχικής υγείας, χορευτές, γυμναστές και σε κάθε άνθρωπο πού θέλει να χρησιμοποιήσει την Αρχαιοελληνική Μουσική ως θεραπευτικό μέσο.

Τα μαθήματα της σχολής ανά εξάμηνο είναι:

1ο εξάμηνο Μουσική Φυσιολογία

Περιέχει τα μαθήματα:

1) Πυθαγόρεια φιλοσοφία & τρόπος σκέψης

Περιλαμβάνει:

  • Αποσπάσματα και Αναλύσεις πυθαγόρειων κειμένων.
  • Διδασκαλεία τρόπου σκέψης και επικοινωνία με το σύμπαν
  • Με την τεχνική εναρμόνισης των Πυθαγορείων.

2) Πυθαγόρειος κανών

Περιλαμβάνει:

  • Τον νόμο των Ήχων
  • την απελευθέρωση των ψυχών
  • και του ένσαρκου βίου

3) Κοσμική κλίμακα

Περιλαμβάνει:

  • Την ανάλυση της κοσμικής κλίμακας
  • Την διαμοιράσει του τονικού συστήματος από τον Πυθαγόρα
  • Την ανάλυση του μικροτονικού και πολυτονικού συστήματος των ήχων.

4) Συχνότητες

Συμπεριλαμβάνει:

  • Την ανάλυση των φυσικών και τεχνικών συχνοτήτων
  • Τον διαχωρισμό τους & την ωφέλιμη χρίσει.

2ο εξάμηνο Ηχοδονητική και Δημιουργία Θεραπευτικής μουσικής.

1) Ήχος και Δονήσεις

Περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση του ήχου και της δόνησης

2) Μουσικός ήχος.

Περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση και διαχωρισμός του ήχου από τον μουσικό ήχο.

3) Ακουστική.

Περιλαμβάνει:

  • Την ανάλυση του μηχανισμού της ακοής του ανθρώπου και τον ωφέλιμο τρόπο χρίσεις.

4) Εγκεφαλικά κύματα.

Περιλαμβάνει:

  • Την ανάλυση τον κυμάτων του εγκεφάλου τον έλεγχο και την ωφέλιμη χρήση τους.
  • Ενεργειακοί κόμβοι

Περιλαμβάνει:

  • Την διδασκαλεία των σημαντικότερων ενεργειακών κόμβων του ανθρώπινου σώματος και την αξιοποίηση τους.

3ο εξάμηνο

Μάθημα Λύρας

Λύρας   (7) χορδής

Λύρα    (9)     >>

Λύρα  (12)     >>

Λύρα    (3)    >>   τοξωτή  (του Ερμή)

Πανδουρίδας

Διδασκαλία:

Πανδουρίδα   τοξωτή (7ου  η  3ου αιώνα π.χ.)

 Πανδουρίδα   νικτή   (5ου  η  4ου αιώνα π.χ.)

4ο εξάμηνο

1)Ψυχολογία

2)Φυσιολογία του εγκεφάλου

3)Ανατομία

Λοιπές πληροφορίες 

Οι ενδιαφερόμενοι δεν είναι απαραίτητο να είναι μουσικοί.

Τις απαιτούμενες γνώσεις τις παίρνουν στο σεμινάριο.

Η Μουσική θεωρητική φόρμα που θα διδακτεί ανήκει στην αρχαία και παραδοσιακή μουσική των Ελλήνων.

ΣΧΟΛΗ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο