ΣΧΟΛΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Σχολή μουσικών

Τα μαθήματα της σχολής:

α) Σύστημα διδασκαλίας στο μάθημα της μουσικής (οργάνου).

β) Αρχές ψυχολογίας.

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ:

  • Τα μαθήματα διαρκούν 12 μήνες δύο ώρες την εβδομάδα.
  • Αποτελείται από 6 ώρες Μουσική και 2 ώρες Ψυχολογίας το μήνα.
  • Τα μαθήματα γίνονται και με e-learning.

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

  • Κυρίως σε δασκάλους μουσικής, μουσικοθεραπευτές και εκπαιδευτικούς.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ιδιαίτεροι άνθρωποι,μουσική,  ιδιαίτερες σχέσεις και ειδική αγωγή.»Όλοι λίγο πολύ αισθανόμαστε ιδιαίτεροι και μοναδικοί».Όμως όταν θέλουμε να ασχοληθούμε εκπαιδευτικά με ομάδες ΑμεΑ τότε ο σκοπός ο τρόπος και ο στόχος μας θέλουν μια ΝΕΑ διαφορετική προσέγγιση. Σε αυτόν τον εκπαιδευτικό κύκλο που απευθύνεται σε καθηγητές Μουσικής οι οποίοι διδάσκουν ή πρόκειται να διδάξουν, μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε με ευθύνη τον τρόπο μετάδοσης της Μουσικής γνώσης σε παιδαγωγικό αλλά και θεραπευτικό επίπεδο.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΥΛΗΣ:

  • Στο θεωρητικό επίπεδο (εξειδικευμένο υλικό ανάλογα με την πάθηση του κάθε παιδιού).
  • Στο τεχνικό επίπεδο (στα όργανα και τη διδασκαλία τους). Δηλαδή τρόποι προκειμένου να γίνουν πιο λειτουργικά τα κινητικά, νοητικά, οπτικά, ψυχολογικά προβλήματα του ατόμου. (Γνωστικές λειτουργίες).
  • Ο ρόλος της οικογένειας: Διαπροσωπικές σχέσεις Δασκάλου-μαθητή-οικογένειας.
  • Τρόπος παρακολούθησης  της προόδου των μαθητών.
  • Με ποιο τρόπο μπορούν να προσφέρουν χαρά, αυτοεκτίμηση και ψυχαγωγία στους μαθητές τους πού την έχουν μεγάλη ανάγκη.
  • Τι γνώσεις πρέπει να έχει ένας καθηγητής Μουσικής ειδικής αγωγής και με ποιο τρόπο θα οργανώσει το εκπαιδευτικό του πλάνο.
  • Ισορροπία δυναμικής ανάμεσα στη δομή και την ελεύθερη δημιουργία.
  • Μουσική ψυχολογία.
  • Μουσική και θεραπεία. Όργανα στη θεραπευτική μουσική. Συχνότητα και χρώμα. Ηλεκτρονική Μουσική.
  • Μουσικολογία-Μουσική και συναίσθημα. Όργανα και οι εκτάσεις τους. Επιτρεπόμενες εκτάσεις. Πολιτισμοί και όργανα.
  • Μουσική και εγκέφαλος. Οι θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής και η επίδρασή της στον άνθρωπο.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:

Αναλυτική δομή μαθημάτων του εκπαιδευτικού προγράμματος

Εισηγήσεις:

  • Νοημοσύνη
  • Ανάπτυξη: Θεωρητικές κατευθύνσεις (Θεωρήσεις Συμπεριφορισμού και ψυχανάλυσης)
  • Ανάπτυξη: Θεωρητικές κατευθύνσεις (Γνωστική κατεύθυνση)
  • Γλώσσα (Σύνδεση με σκέψη)
  • Γλώσσα (Σύνδεση με επικοινωνία)
  • Μάθηση (Συμπεριφοριστικές θεωρίες)
  • Μάθηση (Γνωστικά μοντέλα)
  • Νοημοσύνη και Δημιουργικότητα
  • Αντίληψη
  • Προσοχή
  • Μνήμη
  • Θεωρίες κινήτρων στη μάθηση
  • Η έννοια του δεσμού
  • Διάγνωση και αξιολόγηση
  • Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)
  • Παιδική σχιζοφρένεια
  • Σύνδρομο Down
  • Αναπτυξιακές διαταραχές (Αυτισμός)
  • Αναπτυξιακές διαταραχές (Σύνδρομα αυτιστικού φάσματος)
  • Νοητική υστέρηση
  • Αισθητηριακά προβλήματα: ακοής
  • Αισθητηριακά προβλήματα: όρασης
  • Διαταραχές λόγου
  • Κινητικές – Σωματικές αναπηρίες
  • Γήρας και ανάπτυξη
  • Άνοια – Alzheimer

Ο ρόλος του ειδικού παιδαγωγού.

Tο E.K.E.Ι.M. θα προσφέρει μία γραμμή επικοινωνίας με τους επιστημονικούς συνεργάτες μας καθώς και ένα τριήμερο βιωματικό συνεδριακό κύκλο ανά έτος, όπου θα παρουσιάζονται και θα καταγράφονται προτάσεις σχεδίων εργασίας, στοχοθεσία και μεθοδολογία, ενεργοποίηση ενδιαφέροντος των Α.M.E.Α. για την ενασχόλησή τους και τη μάθησημουσικών οργάνων.

Καλλιέργεια Κριτικής σκέψης

Ερωτήματα και απαντήσεις για τους τρόπους με τους οποίους η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ.

ΣΧΟΛΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο